Scriven på landslaget

Alfred Scriven skal spille kvalifisering til Afrikamesterskapet mot Kamerun.

Etter kampen mot Start i helgen er det lagt opp til en ny landslagspause. Alfred Scriven er tatt ut i den kenyanske troppen som skal møte Kamerun til dobbeltkamp i kvalifisering til Afrikamesterskapet. Kenya har fire poeng etter to kamper i kvalifiseringsgruppen og skal nå møte favoritten i gruppen.

Første kamp spiles fredag 11 oktober på Japoma Stadium i Douala, returoppgjøret spilles mandag 14. oktober på Mandela National Stadium i Uganda.

Scriven var sist med det kenyanske landslaget i november i fjor da de spilte mot Seychellene og Gabon. Nå gleder han seg til nye utfordringer med landslaget og han håper på å ta med seg den gode målformen i Bryne med seg til Afrika.

– Det blir stas. Alltid kjekt å spille for landet, sier Alfred Scriven som er en god potet for Kenya. Angrepsspilleren har blitt brukt til å spille både spiss, kant og indreløper for landet sitt.

Det kenyanske landslaget hadde første samling i dag, men Scriven reiser ikke før på mandag slik at han er klar for kampen mot Start på lørdag.

Les mer om hele laguttaket her