Kjempet tøft i finalen

Bryne 2 spilte finale i Rogalandscupen på lørdag. Et ungt Brynelag kjempet tappert med måtte gi tapt mot A-laget til Klepp i finalen. Bryne herjet derimot i Vestland fylke i helgen.

Rogalandscupen var virkelig en folkefest for lokalfotballen i Rogaland. Brynes rekruttlag på kvinnesiden møtte Klepp sitt A-lag til det som startet som en spennende finale. Bryne 2 fikk et straffespark før kampen på grunn av divisjonsforskjellen. Det satte Marthe Johannessen sikkert i mål.

Bryne forsvarte seg heroisk gjennom kampen men måtte til slutt gi tapt mot et godt Klepplag. Klepp scoret til slutt tre mål og vant komfortabelt 3-1. Det unge Brynelaget viste seg frem på en god måte og fikk kjenne på toppnivået i andre divisjon.

16-1 i Vestland
Det rapporteres om mange Brynemål i Vestland fylke denne helgen. Hele 16 mål ble det totalt på de tre Brynelagene som var i nabofylket for å spille kamper.

Det startet lørdag kl 11:00 med G17 nasjonal som spilte mot Sogndal i Sognahallen. Her ble det seier med 1-9 til Bryne. Vel unt etter 10 timer i buss som oppladning til kamp.

Klokken 14:00 samme dag gikk ferden til Bergen der J16 spilte interkrets mot Fyllingsdalen. Også her reiste jentene opp med buss dagen før. Godt utvilte vant de 5-0 på denne gode Brynelørdagen i Vestland.

Klokken 15:00 avsluttet Bryne Vestlandsrøveriet med Bryne J15 som spilte i Etne. Her ble det seier 3-0 til Bryne-jentene i sin siste kamp for året. Det holdt til 2 plass i KM.

Tips og referat om flere ande gode Bryneresultater kan sendes til [email protected]