Bryne FK signerer unge talent

Damelaget har forsterket stallen med to unge spillere fra nabobyene våre i nord og sør.

Tonette Urdal Sivertsen melder overgang fra EIK og Vilde Fjogstad Kvalbein kommer fra Sandnes Ulf for å være med på satsingen til Bryne FK.

Hovedtrener Pål-Stian Eriksen er glad for å få inn to veldig bra spillere med høye ambisjoner. Jentene kommer inn i en gjeng med like høye ambisjoner og visjoner for damefotballen og passer godt inn i følge hovedtreneren.

– Dette er to unge og lokale talent som det blir spennende å dem med på satsingen vi er i gang med, kommenterer Pål-Stian Eriksen.

Den unge treneren takker også EIK og Sandnes Ulf for godt samarbeid og god dialog i forbindelse med overgangene.

Tonette Urdal Sivertsen er en 15 år gammel forsvarsspiller fra Egersund.

– Hun er en robust og fysisk spiller for alderen og enorm vinnerskalle, forteller Pål-Stian

Tonette selv forteller at hun kommer til Bryne for å ta et steg videre på fotballbanen og hun har ambisjoner om å spille 2. divisjon denne sesongen, fortsette utviklingen og komme lengst mulig.

– Det er veldig kjekt og komme til Bryne. Jeg har blitt tatt godt imot av alle og jeg stortrives allerede.

Vilde Fjogstad Kvalbein er en 15 år gammel keeper fra Sandnes.

Hun er en moderne keepertype. Reaksjonssterk og god med ballen i beina.

– En uredd spiller, skryter den nye treneren.

Vilde kommer til Bryne på grunn av klubbens store fokus på jentefotballen og på grunn av de gode ressursene klubben har på keepere og keeperutvikling.

– Jeg har lyst til å bli bedre og utvikle meg som keeper i Bryne. Samtidig er det en veldig sammensveiset klubb og det sosiale står veldig sterkt, forteller den unge keeperen.

Vi ønsker begge velkommen til klubben og vi ser frem til å se dem i aksjon for Bryne FK.